حسین تاجیک تکواندوکار وزن هشتم تیم ملی پس از قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ مسکو با حرکتی قابل ستایش که می‌تواند درسی برای سایر قهرمانان باشد، پاداش 10هزار دلاری این رقابت‌ها را با سرمربی تیم ملی- مهماندوست- که نقش سرمربی و سرپرست او را در این سفر داشت تقسیم کرد.

تکواندو

تاجیک که درگوانجو نتوانست به مدال طلا برسد، به‌عنوان تنها تکواندوکار ایرانی و بهترین تکواندوکار جهان در وزن هشتم بلافاصله پس از بازگشت از بازی‌های آسیایی راهی مسکو شد و با دو برد قاطع توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را در حضور 4ورزشکار برتر جهان از آن خود کند. یکی از حریفان تاجیک در مسکو اتفاقا قهرمان قزاق بود که در گوانجو ناکامی او را با کمک داوران کره‌ای رقم زده بود ولی شکست این حریف در مصاف با قهرمان روسی مانع از آن شد که تاجیک بتواند در کمتر از چند هفته آن شکست اتفاقی را تلافی کند. برنده مدال طلای جایزه بزرگ مسکو در گفت‌وگو با همشهری توضیحات بیشتری از جزئیات مبارزات خود در روسیه داد.

  • چطور غیر از شما تکواندوکار دیگری از ایران به این مسابقات دعوت نشد؟

هر کشوری می‌تواند با درخواست از فدراسیون جهانی در اوزانی دلخواه که قهرمانانش جزو 4 نفر برتر رنکینگ فدراسیون جهانی هستند با جایزه دلاری اقدام به برگزاری این مسابقات نماید. وزن هشتم یکی از این اوزان بود که من به اسم دعوت شده بودم.

  • شما چگونه قهرمان شدی؟

در مجموع 4شرکت‌کننده وزن هشتم را من و قهرمانانی از روسیه، قزاقستان و ایتالیا تشکیل می‌دادیم که من در دور اول به مصاف حریف ایتالیایی رفتم و توانستم با شکست دادن او راهی فینال شوم. در گروه مقابل روسیه با شکست دادن حریف قزاق فینالیست شد و در فینال هم من موفق به بردن قهرمان میزبان و برنده جایزه 10هزار دلاری این مسابقات شدم.

  • شنیدیم که این جایزه را با مهماندوست تقسیم کردی؟

نمی‌دانم شما از کجا متوجه این موضوع شدید چون اصلا دوست نداشتم و ندارم این ماجرا رسانه‌ای شود. من واقعا کار خاصی در برابر زحمات شبانه‌روزی او انجام ندادم و حق مهماندوست که زندگی‌‌اش را وقف تکواندو کرده بیش از اینهاست و بیش از این هم نمی‌خواهم در این باره صبحت کنم.

  • حیف شد که حریف قزاق با شکست برابر حریف روسی به فینال نرسید تا بتوانی ناکامی گوانجورا تلافی کنی؟

خیلی دوست داشتم که این اتفاق بیفتد ولی انگار قسمت نبود. در گوانجو هم اسیر ناداوری سرداور کره‌ای شدم که 3بار امتیازات من را پاک کرد وگرنه هرگز امکان نداشت در آن دیدار بازنده شوم.

  • ظاهرا استراحت برای ملی پوشان تکواندو معنی ندارد؟

حضور در لیگ شرایط آرمانی به ما می‌بخشد تا در بهترین شرایط راهی اردوی تیم ملی شویم و همواره برای رویدادهای بزرگ آماده باشیم.

  • با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی و میزبانی کره‌ای‌ها فکر می‌کنی که ایران بتواند در خاک کره قهرمان شود؟

ایران پتانسیل قهرمانی حتی در خاک کره را نیز دارد و این را شما می‌توانید از جایگاه تکواندوکاران ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی بخوانید که 5ورزشکار ایرانی در8وزن در صدر اوزان خود قراردارند.

کد خبر 124887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز